Presentació de l’estat actual del document L’atenció sanitària a persones amb grans necessitats de suport, el·laborat amb la Fundació Pere Mitjans. Aquesta document té quatre capítols:
I. Discriminació i manca d’equitat. Molt sovint, les persones amb grans necessitats de suport pateixen discriminació i manca d’equitat en l’atenció sanitària degut a injustícies epistèmiques, o a dèficits en les virtuts i la formació d’alguns professionals, o per dèficits pressupostaris, organitzatius o tecnològics dels serveis sanitaris.
II. Conèixer la seva voluntat. En situacions en les quals cal prendre decisions sanitàries vitals, de vegades es planteja la dificultat de conèixer la voluntat de la persona amb la qual hi ha una bretxa comunicativa important.
III. Competència cognitiva. En decisions vitals, la majoria de les consideracions ètiques i la llei només accepten la voluntat reflexiva, però hi ha situacions en les quals només és possible conèixer la voluntat desiderativa de la persona. Quan passa això, es planteja la qüestió de quin pes té o ha de tenir aquesta voluntat en decisions vitals.
IV. Obstinació, adequació i abandonament terapèutic. Hi ha situacions en les quals no és fàcil determinar si es produeix obstinació, adequació o abandonament terapèutic, fins el punt que, de vegades, les persones de suport a persones amb grans necessitats de suport consideren que s’ha ocasionat un abandonament terapèutic amb resultat de mort. El darrer capítol d’aquest document tracta aquesta qüestió tan important i delicada.
La temàtica i, per tant el document, està encara en fase d’elaboració. Quan estigui acabat es farà públic.
